1 lipca 2022

Scholar.edu.pl

Szkoła, edukacja, nauka

Jak zmniejszyć stres na każdym egzaminie?

Egzaminy w wielu z nas wzbudzają strach i często ciężko jest nam opanować stres. Jednak egzaminy to nieodłączna część życia większości z nas, a stres towarzyszący im bardzo źle wpływa na nasz organizm. Nie oznacza to jednak, że nie jesteśmy w stanie go zmniejszyć, a nawet całkowicie opanować.

Jest na to kilka sprawdzonych sposobów, które wykorzystane razem znacznie pomagają nam radzić sobie ze stresem.

Bądź pewny swojej wiedzy i umiejętności na każdym egzaminie!

Chociaż świadomość tego, że do egzaminu zawsze możemy przystąpić drugi raz, jest bardzo pokrzepiająca, to jednak nie idziemy na egzamin z myśleniem, że to tylko próba.

Egzamin to już poważna sprawa i każdy chce zdać go za pierwszym razem. Nie nastawiaj się więc, że idziesz się sprawdzić i dowiedzieć, czego jeszcze nie umiesz. Bądź pewny tego, co już wiesz i nie daj się niczym zaskoczyć. Nie poddawaj się i nie gódź z porażką jeszcze przed wejściem na salę egzaminacyjną. Jeśli wiesz, że czegoś nie umiesz, powtórz to tuż przed egzaminem albo poświęć trochę więcej czasu poprzedzającego go dnia. Pewność siebie pomoże Ci zmniejszyć stres.

Zapoznaj się z formą egzaminu

Nigdy nie przystępuj do egzaminu, jeśli nie wiesz, jak on wygląda. Są osoby, które idą na egzamin na tak zwany żywioł, czasem nie wiedząc nawet, jak są na nim skonstruowane pytania. Prawda jest taka, że znajomość materiału to dopiero połowa sukcesu. Możesz być mistrzem w danej dziedzinie i nie poradzić sobie z jakimś testem, bo nie miałeś wcześniej styczności z tego typu formułą i nie wiesz, jak odpowiadać na pytania.

Dlatego bardzo ważne jest, aby w pełni zapoznać się z tym, co może czekać nas na egzaminie, jaki typ pytań na nich występuje i jak należy formułować na nim odpowiedzi tal, aby wstrzelić się w klucz, według którego będzie sprawdzana nasza praca.

Medytuj i pilnuj oddechu podczas egzaminu

Medytacja nie jest dla wszystkich, ale bardzo nam pomaga, między innymi gdy staramy się opanować stres. Tuż przed egzaminem, około 15 minut przed jego rozpoczęciem, znajdź dla siebie wygodne miejsce, w którym nikt nie będzie Ci przeszkadzał, zamknij oczy i spróbuj oczyścić swój umysł. To pomoże Ci zniwelować stres i opanować swój organizm przed wejściem na salę, a czysty umysł będzie lepiej z Tobą współpracował.

Łatwiej będzie Ci wtedy przypomnieć sobie ważne zagadnienia i lepiej będziesz formułować zdania. Medytację możesz też praktykować przed egzaminem, aby lepiej się do niej dopasować i łatwiej oczyścić umysł tuż przed nim.

Więcej porad dotyczących szkoły i edukacji znajdziesz w serwisie www.kulturalny.pl.